رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن - لاغری با رژیم غذایی گیاهی | پزشکی

ناشر : دانلود آهنگ شاد

رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن - لاغری با رژیم غذایی گیاهی | پزشکی


آیا نمی‌توانید ۱۰ پوند اضافه وزن باقی مانده‌تان را کم نمایید؟ یا کلا در کم شدن وزن مسئله دارید؟ احساس شما را درک می‌کنیم. زمستان، فصل خوبی برای اینکار نیست. شاید گیاهخواری، مسئله شما را حل کند.

یک تحقیق جدید که روی ۱۵ مطالعه که در مجله آکادمی غذا و رژیم‌های خوراکی منتشر شده، نشان می‌دهد مردمی که از یک رژیم خوراکی گیاهی یا عمدتا گیاهی پیروی می‌کنند حتی بدون تغییر برنامه ورزشی یا کنترل سهمیه خوراکی یشان بطور متوسط در طول ۴۴ هفته، ۱۰ پوند کم شدن وزن داشتند.

پزشک نیل بارنارد، نویسنده این مطالعه می‌گوید: این مشکل دو علت دارد. اولین و واضح‌ترین علت این است که یک رژیم خوراکی گیاهی، کالری نسبتا اندکی دارد. سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل، دانه‌ها و حبوبات که قسمت عمده رژیم گیاهی هستند چربی کم و فیبر بیشتری دارند درنتیجه بدون آنکه خوراکی ی بیشتری میل کنید، شما را کاملا سیر می‌کنند.

همینطور بخوانید: رژیم گیاخواری ۲۱ روزه

علت دوم این است که متابولیزم جسم مردمی که رژیم خوراکی گیاهی را دنبال می‌کنند تا محدوده ۱۶٪ زیاد شدن می‌یابد. بارنارد می‌گوید: این فرایند بعد از هر نوبت خوراکی اتفاق می‌افتد و محدوده ۳ ساعت طول می‌کشد. با گذشت وقت، میزان بیشتری کالری سوزانده می‌شود. علت آن کاملا نمایان نیست اما چون یک رژیم خوراکی گیاهی، حساسیت به انسولین را زیاد شدن می‌دهد قادراست انرژی را سریعتر، تبدیل کند.

اگر مطمئن نیستید که بخواهید همیشه فقط خوراکی های گیاهی میل کنید، حداقل آن را امتحان نمایید زیرا به گفته بارنارد، پیروی از رژیم گیاهی بصورت نصفه و نیمه، مزایای کم شدن وزن ذکر شده را بدنبال ندارد. اگر بخاطر تازه دید در منوی خوراکی ، اندکی عصبی شده‌اید، یک رژیم خوراکی کاملا گیاهی را بمدت ۳ هفته امتحان نمایید و ببینید که چه احساسی دارید.

این احتمال وجود دارد که متوجه پیشرفت‌های دیگری نیز بشوید. ثابت شده که رژیم‌های خوراکی گیاهی، فشار خون و ریسک دچار به سرطان را کم شدن می‌دهند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آنان به جلوگیری از مریضی آلزایمر یاری می‌کنند.


نظر های خودتون را برای دانلود آهنگ شاد قرار دهید ما نظر های شما رو خوانده و به شما پاسخ خواهیم داد